Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sonja - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sonja - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Sonja

05 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

Al een tijdje geen verslag geplaatst, maar geen bericht is goed bericht :-)

Na Thailand ben ik door gegaan naar Australië, Darwin. Voelde me er al gelijk thuis. Zo fijn om hier te zijn.
Ik heb gekozen om in "homestays" te verblijven, dit is bij mensen thuis, hele leuke manier om zo de mensen te leren kennen en het locale leven te proeven. Alles is relaxt en nix is gehaast of te veel, hele vriendelijke mensen. Darwin hoefde je je ook niet te vervelen want overal en elke dag wordt er wel iets georganiseerd, een bbq in het park waarbij je gewoon aan mag schuiven, vuurwerkshows, marktjes, dansshows, zonsondergang kijken met honderden mensen op het strand etc.. genoeg vertier :-)
Ik dacht kan ik lekker relaxen op het strand maar overal op elk strand staan er waarschuw bodjes dat je er niet kan zwemmen ivm krokodillen. Dus dat hadden we dan ook maar niet gedaan :-).
Verder zijn er genoeg zwembaden aangelegd waar je even kan afkoelen onder het tropische klimaat.

Na een paar dagen onder de locals te zijn heb ik een tour geboekt naar een aantal nationale parken, Litchfield en Kakadu park.
Ik wist dat australië groot was maar pas als je hier ben, besef je dat pas. Een paar uur / dagen rijden is normaal.
De parken en natuur was overweldigend mooi. Overal termietenheuvels (grootste was +/- 5m) wat over een gebied gaat wat uuuren door gaat... Bosbranden kwam je ook regelmatig tegen.
Crocodillen cruise gedaan in een gebied waar de grootste zoet water crocodillen leven, grootste die ooit gevonden is is 8meter. Die wil je niet tegen komen. Wel een bizarre ervaring om dat mee te maken, in een naar mijn idee niet veilig bootje, rond te varen in een rivier vol met crocodillen maar als je dat doet moet je dat wel hier doen! Verder speciale vogels kom je tegen en allerlei soorten insecten.
We hebben daarbij nog gecampeerd wat is echt awesome vond.
Lekker back to basic, zelf koken, allemaal gekke geluiden om je heen, omsingeld door kangeroos slapen in een tent en de avond afgesloten bij een gezellig kampvuurtje met een drankje. Kon niet beter =).

Na een tijdje weer door naar Brisbane om me volgende tour te doen die naar Cairns leidde. Het weer viel wel even tegen want als je zo'n reis gAat maken denk je er niet bij na om wat warme kleding mee te nemen, maar Brisbane was koud (rond de 18granden ;-) ) dus ff geshopt. Ook in Brisbane in een homestay verbleven wat ook weer een leuke ervaring was. De tour naar Cairns was werkelijk waar geweldig. Zulke mooie dingen gezien en geweldige dingen mee gemaakt. Geslapen op een boerderij tussen de koeien in de buitenlucht, in een "swag" zoals ze dat in australie noemen. Geweldig, geen andere woorden voor. Wel een btje eng met die spinnen maar met de buitenlucht, sterren, geluiden vergeet je alles! de volgende dag weer beginnen met een ontbijtje bij een kampvuurtje, heerlijk.

De oostkust hebben we grotendeels met de zeilboot gedaan, want de great barrier reef, hoe kan je dat beter doen als met een boot?! Onbeschrijfelijk gevoel dit. Zeilen op een van de mooiste plekken ter wereld. 'Savonds gezellig met de club op de boot, bbqe onder het genot van een drankje onder een onwijs mooie sterrenhemel. Helemaal leuk.
Snorkelen ook nog gedaan, wel bizar, lijkt wel of je in een aquarium zwemt met allemaal gek gekleurde visjes en schildpadden, maar ook heel leuk =).

Verder ook nog naar Fraser Island geweest. Dit vond ik echt geweldig. Ik hou van camperen en dat soort dingen, Fraser is het grootste zand eiland ter wereld. Ook weer met helder blauwe stranden. Ze hebben hier geen wegen, maar het strand is de weg :-). Het leukste vond ik hiervan dat je veel dier soorten tegen komt waarbij je normaal een tour moet doen en hier voor moet betalen, Als je op het strand zit zie je de dolfijnen rond springen, een hele trektocht met walvissen, haaien, roggen, alles! Heel gaaf. Al moet je wel oppassen op het eiland want er lopen dingo's en die wil je niet in je eentje tegen komen.
Wat egt het mooiste was van Fraser is savonds de sterrenhemel en de melkwegstelsel wat bijna het hele strand verlicht, vallende sterren, de zonsondergang en een paar uur wachten en dan de maan op zien komen uit de zee, dit is niet in woorden te omschrijven. I love fraser